A szívem időállandója

2010.03.12. 13:44

megjegyzés

Mióta a James Bond órám mindent rögzít, azóta figyelem a szívemet alaposabban. Amíg az 5000 forintos X-Fact órámat használtam, az első 1 km alatt láttam, hogy össze-vissza mutat mindent, amit arra fogtam, hogy olcsó és valószínű, hogy a pánt még nem helyezkedett el a mellkasomon rendesen, mert 4-5 perc után már értelmes értékeket mutatott. A Polar órámnál ugyanezt tapasztaltam, szóval a szívem nem bír beállni az elején. Mi az oka? Amikor nehezen áll be a szívem, olyankor fáradtabban indulok, bemelegíteni sincs időm, csak odadobom magamat a távnak. Az alábbi képeken egy bemelegítés és egy bemelegítés nélküli első 1-2 km képe látható a szívfrekvenciám oldaláról nézve. Elég meglepő a kép! Valószínű, hogy tele van extra ütésekkel a szívciklusom, amit a Polar óra R hullámnak vesz és számol vele. Megpróbálom a bemelegítést rendszeressé tenni az edzéseim előtt. :) Bár látszik, hogy utána beáll a rendszer, de azért a 4-5 perces időállandó látszik a szokásos túllövésekkel együtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr321834158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.13. 14:12:22

ez egészen érdekes! mi gyakran elkövetjük Áron barátommal azt a hibát, h bemelegítés nélkül és elég gyorsan kezdünk. szóval olyankor ilyeneket kalapál a mütyűr odabent.

helemburgis 2010.03.13. 15:42:15

Ez valoban erdekes. Szinte kivetel nelkül bemelegites nelkül es gyorsan lodulok neki a futasoknak, de en a grafikonokon ilyet meg nem tapasztaltam. Mint nalad a "jo" elejen: startnal megugrik, aztan szep egyenletesen beall..(iramjatek kivetelevel)..( pl. : connect.garmin.com/player/25259401 )

HelloJozsi 2010.03.13. 16:28:59

Ilyesmit én is tapasztaltam, de én nagyfeszültségű vezetékek alatt-közelében szoktam a szokásos köreimet róni és én meg arra fogtam.
Egyébként gyakorlatilag mindig bemelegítés nélkül ugrom neki. Már amikor nem lustálkodok hónapokig, mint pl most :)
De ez a post most felcsigázott, ma akarok egyet futópadozni úgyis (ne kérdezzétek miért :()

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.14. 12:17:57

bakker, nekem meg a héten egyetlen egy edzés jött össze. :( kedden kifingattam magam, ezért szerda pihi, csütörtök hó, péntek üzlet, szombat-vasárnap, meg nem hagyom itthon két órára a feleségem, amikor ki sem látszik a takonykórból szegény.
a jövőhetet komolyabbra kell venni, mert nem lesz ebből PB egy hónap alatt, de még közeli sem...

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.14. 21:32:21

Nekem nem is megy bemelegítés nélkül. Ilyenkor legalább egy 10-essel nagyobb a pulzusom és nem is nagyon megy le később sem. Mondjuk nekem csak 2 éves futómúltam van, nálatok azért biztos máshogy működik.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.15. 10:03:59

@fejdip: nekem is azóta tűnt csak fel ez az össze-vissza szívverés, mióta a szuperórám rögzíti az eseményeket. Lehet, hogy előtte is volt, csak nem jelezte semmi. Szerencsére még élek, de eztán be fogok melegíteni mindig.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.15. 10:05:16

@rrroka: megnéztem az orfűi bulit, el is mennék, mert jó terepnek tűnik, de pont egy héttel van a bécsi félmaraton előtt. Még arra sem érzem felkészültnek magamat. :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.16. 06:52:04

@BGy: a legfontosabb, hogy (nagy, barátságos, piros betűt képezelj ide) NE ESS PÁNIKBA! :D

HelloJozsi 2010.03.17. 03:41:01

@rrroka: óh, csak nem szintén DA rajongó? :)

Ma 16.-a van. Az előző beírásom 13.-ai. Kérdezzétek meg eljutottam-e azóta a futópadig. Pedig csak egy emelettel kéne lejjebb mennem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.17. 07:57:12

@NJoco: igen, meg TP is. :) két brit dilis író. :) kár hogy az egyik olyan hamar föld alá került. :(
eljutottál a futópadig...?

HelloJozsi 2010.03.25. 13:37:57

@rrroka: hát kérlek szépen.... hát aza helyzet... ööö...
majdnem, de aztán mégse :)
közben jó idő lett és ez megakadályozott, mert közben jó idő lett. és a jó időre való tekintettel most nem a futópadra nem mentem le, hanem az utcára nem mentem ki edzeni. Mégiscsak más a jó levegőre nem menni ki!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.26. 06:10:03

Kezd gyanús lenni az órám. Hétvégén írok erről bővebben.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása