Talp felázás?

2011.06.14. 11:13

megjegyzés

Számít-e, hogy milyen zokniban futunk? Be kell látnom, hogy számít. Még az első félmaratonomon, amit Kassán futottam 2008-ban, vettem fel egy vastagabb zoknit. Amiatt, mert azt még a katonaságtól "örököltem", rajta volt a magyar zászló. Futás közben tetszett, hogy vastag, jól tartja a lábamat, nem csúszkál benne. Ezek után nem voltam hajlandó lemondani a vastagzokniban való futásról, sőt direkt azokat vásároltam futás céljára. Az eddigi Wave Tempus, Precision és Rider cipőim jól szellőző felsőrésszel (AIRmesh) voltak ellátva, ami a lábamnak a tökéletes szellőzést biztosították, a vastag zokni ellenére. Gyakorlatilag fütyült benne a szél, ami nyáron nagyon hasznos. Soha nem fülledt be a lábam. Tavaly a terepcipőm vásárlásánál ez is szempont volt. Jól szellőzzék, de amennyire lehet, ne engedje át a vizet. A Cabrakan cipőmön Nano Mesh, apró szövésű háló van. A vizet egy darabig tényleg nem engedi be és mosás során kifelé sem. A szellőzése is valószínű, hogy nem a legjobb, illetve korlátozott.

Legutóbb a Kohász-Kék verseny beszámolójában már írtam, hogy nem az első eset, hogy 20 km fölött vízhólyagosodik a lábam a terepcipőmben. Utánaolvastam a neten, mi okozhatja ezt és az okok között a talp felázása is szerepel. Felpuhul a talpbőr az el nem vezetett izzadtságtól és vízhólyagosodni kezd a dörzsölés hatására. A másik lehetőség, hogy ott nyom a cipő. Az utóbbit elvetném, mert akkor már 20 km alatt is lennének ilyen tapasztalataim, de nincsenek. Marad a talp felázása. Mivel vastag frottírzokniban szoktam futni, nagy a valószínűsége, hogy erősen nedvesedik a lábam, amit a cipő nem bír elvezetni, sőt már a zokni sem. Reményeim szerint tényleg ez a probléma. A július 3.-i Bükki Félmaratonon kipróbálom egy futózokniban. Egyelőre nem Mizuno futózokniban, de tervezem, hogy beszerzek azokból is egy-egy darabot. A következő bejegyzésben megnézzük, mik közül lehet válogatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr302982693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.06.14. 12:10:19

a decathlonos run-50 zoknit tudom ajánlani. olcsó, jó. egy probléma van, hogy a különböző időpontban vett szériák nem ugyanolyanok, van amelyiken szürkébb a felirat, van amelyik kicsit bolyhosabb, így figyelni kell mosás utána a párosításnál. :)

tvk · http://kodzaj.blog.hu 2011.06.14. 12:47:11

Nem az a lényeg hogy vékony vagy vastag: Vastag zokni is el tudja vezetni az izzadtságot, ha olyan az anyaga.

Nem is értem, hogy ha ilyen sok gondot fordítasz a megfelelő cipő kiválasztására, miért futsz frottírzokniban. Vannak futózoknik, direkt erre a célra. Elvezetik az izzadtságot, a varrásuk nem emelkedik ki, nem nyomja a lábadat és (micsoda extra!) láb alakjuk van.

Nekem elsősorban Bridgedale-t ajánlottak, de más márkákkal is meg voltam elégedve.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.06.14. 14:02:44

Profi futózokni és krémezés, eztet tudom javasolni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.06.14. 14:11:55

@rrroka: Vettem még aznap RUN50 Kalenji zoknit, már 22 km-t ki is próbáltam benne és tényleg nagyon jó.

@tvk: eljutottam a zokniig. Nem gondoltam, hogy ennyire számít. :)

@Lemúr Miki: csecsbimbóra, zacsi tövébe, combok közé, lábfejre krém. Az Angyal bárnak nincs ekkora vazelin igénye. Még nem kentem be soha semmimet, bár a bimbómra raktam már ragtapaszt, de két percnél tovább nem bírta, leesett. Mármint a ragtapasz.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.06.14. 14:44:36

@BGy: igénytelenebbek a kezükre köpnek, és bekenik azzal, jól összeállt futónyál is jó kenyőanyag. és milyen jól néz ki az embert amikor futás közben a a tökét meg a mellét dörzsölgeti. :D

Sekiwake · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.06.14. 23:00:42

@rrroka: Azta, micsoda dürhő megoldás:-)
@BGy: Leukoplaszt. Azt leszedni sem tudod....

Nekem a Saucony futózoknija jött be. van vékony és vastag változatban is, de sajnos csak Budapesten tudom beszerezni...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása