Tortúra, első bejegyzés - kavargó gondolatok

2011.10.18. 10:34

megjegyzés

A tavalyi Tortúrán Gabi és Ági a Bánkútig tartó szakaszt sikeresen teljesítette. Annyira megfertőzte őket a hegyen való "szenvedés", hogy januárban már együtt mentünk végig a Téli Mátra 30 km-s szakaszán. Belerángattak engem is ebbe az őrültségbe. Azóta nincs megállás, a túrák egyre nagyobb szakaszát futva teljesítjük, sőt a lányok már az első terepmaratonon is túl vannak. Én egyelőre három terep félmaratont tudok felmutatni, de a jövő márciusi Népek Tavaszán a Bükkben lesz egy terepmaraton verseny is. De kanyarodjunk vissza a Tortúrához. Lassan eltelt egy év, a lányok megtáltosodtak és kitalálták, hogy a 65 km-s távon menjünk végig.

Miskolctapolcáról indul, gondolom még hidegben, sötétben és Egerben ér véget, hidegben és sötétben. Mi másra vágyhat az ember egy héttel Karácsony előtt? Hogy lehet egy ilyenre felkészülni? Egész nap hidegben, esetleg havazással egybekötve fent a hegyen. Mi van, ha a hó eltakarja a nyáron sem mindig jól látható ösvényeket, csapásokat? Futni szeretnénk. A ruhát nehéz lesz kiválasztani, a frissítők tavaly megfagytak, felesleges cipelni. Hetek óta ezen töröm a fejemet. A Téli Mátrán viselt öltözet jó lehet. Frissítők cipelését nem tervezem. 10 km-ként lesz frissítőállomás, ott össze tudom kaparni magam annyira, hogy a következőig eljussak. Csatolom a szinttérképet, álmodjunk addig is ezzel! Két-három húzos szakaszt találtam, amit a térképen meg is kerestem. Az egyik még az elején, 7-8 km környékén. Na, ott nem szabad kinyírni magunkat, ésszel kell felmászni a Nagy-Som hegyre. Túrabotokat már nézegetünk, de nehéz választani. A két paraméter, amit figyelünk, az ár és a tömeg. Már látom, nem lesz könnyű túra, de akkor vágjunk bele! Főleg most, hogy már itt is belengettem ezt hírt. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr583311226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.10.18. 13:01:58

Kiri!! Nekem is meghozod a kedvemet :D
Szerinted kell a bot, vegyek en is?!
A frissitesek boven surun vannak, nem kell minden oraban enni... vagy megis?

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.10.19. 15:43:09

@helga84: a Tortúrára való felkészülést folyamatosan írkálom majd. Én a túráim 80%-ában nagy hasznát vettem a földről felszedett botoknak, tehermentesítik a lábamat és másnap legalább a karjaimban is izomláz van. A havas, csúszós hegyoldalban lefelé is nagy segítség lehet.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.20. 21:39:24

Én túrán még nem voltam, most tervezem az elsőt, de túrabotot vettem pár napja. Intersportban volt, kuponnal féláron meg lehetett venni. Nem igazán mentem utána amúgy a témának, remélem, beválik majd.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.10.21. 08:24:37

@csiripiszli12: én is az Intersportban néztem, bordó színű és 12 rugó helyett 6 ezer forint. Az ára nagyon csábító, csak nekem nehéznek tűnt. Bár ha a kicsivel könnyebb 10 ezer, akkor inkább cipekedek, mert a 6 ezer forint nagyon kedvezményes ár.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.21. 17:15:45

@BGy: Az az, én is azt vettem meg. Lehet, hogy nehéz, nem tudom, de ennél drágábban most nem vettem volna, ez meg így most belefért :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása