Félmaraton - teszt

2013.03.30. 17:40

megjegyzés

Ebben az évben az összes futásom terepen volt. Hegyen-völgyön, de inkább itt, a Sóstói erdőben. Nem a távolságot mérem, hanem az időt. Legrövidebb hétközi futás 1, a hétvégiek legalább 2 órásak. Közeledik az első nagy megmérettetés, a Mátrabérc. 58 km, 2700 m szintemelkedéssel. Az idén csak a TT-t futom, mert a félek, hogy a 10 órás szintidőbe nem férnék bele a hivatalos trail versenyen. Tavaly fél órával túlléptem a Terep 50-et, nem akarok ebből hagyományt teremteni. Nagyon jó szintfelmérő versenynek ígérkezik a III. Nem Oda Boda terepfélmaraton. Nem aszfaltos verseny, gyors pálya, hiszen az Alföldön vagyunk, böszörményi ismerősök, közel van, minden mellette szól. Felmerült bennem, hogy vajon 2 órán belül le tudom-e még futni a félmaratont. Nekem a 2 óra a lélektani határom. Persze elégedettségem annál nagyobb, minél beljebb vagyok. A legjobb időmet, az 1:43.17-et nem fogom megközelíteni, bár tavaly tavasszal volt egy 1:37-es 20 km-em. Elmúltak már a szép idők! Nincs annyi időm edzeni és a kajálást sem fogtam vissza kellőképpen. Nosza, fussunk egy félmaratont szombat délelőtt! Minden adott hozzá. Van itt egy út, ami mellett elfutok a 10. km kőig, majd vissza és a GPS-emmel még mérem, mennyi kunkort tegyek bele, hogy meglegyen a bűvös 21,1 km.

Felcsatoltam magamra az összes kütyüt, ami sebességet, távot, pulzust mér és nekiindultam. Az 5.40-es ezrekkel pont két óra alatt végzek. Nekilódultam, az első 1 km gyorsra sikeredett, 4:53. Lassítani kell. Az erdő mellett futottam, a tempó miatt hamar kiértem Sóstóra. Az eső szemerkélt, de annyira nem vizezett össze, hogy a szememből törölgetni kelljen. A kemecsei útra rákanyarodva ismerős volt a táj, hiszen tavaly rengeteget futottam itt a bécsi maratonra készülve. Jól ment a futás, az órám szerint 5.22-es ezreket futottam. Nem éreztem fáradtságot, szomjúságot. Frissítőt nem vittem magammal, nem is készültem arra, hogy szükségem lesz rá. Visszafelé sem lassultam, egy pár perces gyomorgörcsöt is egészen jól "kezeltem", bár nem tudom, mi okozhatta. Talán az izgalom, hogy sikerül-e két órán belül beérnem. Meglepődtem én is, hogy nincs más panaszom, a szokásos 15-16. km-nél jelentkező mélypont sem volt sehol. Hm, gyanús ez az egész! Már majdnem visszaértem a városba, amikor a jobb lábam lemerevedett. Egyik pillanatról a másikra. És egy "szál" elkezdett fájni benne, ami a csípőmtől a térdemig ért. Elkezdtem falábú futóstílusban futni. Pont akkor, amikor már emberek is látnak. Inkább megálltam a céltól 750 m-re és nyújtottam egy fél percet. Nagyon fájt, de annyit használt, hogy be bírtam futni az elképzelt célba. 1:55.25 lett az időm, amivel a mostani edzettségi állapotom tudatában teljesen elégedett vagyok. Megnyugodtam, jövő héten nagy gond nem lehet. Megyek, Bodaszőlő!

A pulzusomról nem véletlenül nem nyilatkozom. Volt már jobb is. A Polar órám szerint a running indexem 48, ami átlagost jelent. Kösz! Legalább a motiváció megérkezett. Erre várok hónapok óta.

kilóméter idő
1. 4:53
2. 5:20
3. 5:16
4. 5:19
5. 5:15
6. 5:16
7. 5:28
8. 5:22
9. 5:21
10. 5:24
11. 5:30
12. 5:24
13. 5:20
14. 5:28
15. 5:24
16. 5:27
17. 5:35
18. 5:40
19. 5:33
20. 6:05
21.1 6:24

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr755184463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.03.30. 18:40:19

hát ennek bizony elfutottad az elejét, 5:30 fölötti tempóval ugyanígy meglett volna simán. :)
A jövőheti tóparti előtt ugyanazt érzem amit te leírtál: túl kevés edzés (ezen a héten egy méter sem, bujkál bennem vmi betegség), és túl sok kaja (esti csokizás akemény munkanapok után :D). Tuti én is túl gyorsan kezdek és az szokásos utolsó 7 kiri egy kínlódás lesz.
Dehát ilyen a sport. :)

pannonfunk 2013.03.30. 20:11:43

@rrroka: Én valamit nem értek, mert itt csak az utolsó 2 kili lett lassabb, szerintem annyira ez nincsen elfutva...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.03.31. 12:50:27

@pannonfunk: hát igazad van, tulajdonképpen nem jó szó rá az elfutás.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.01. 20:58:21

@rrroka: az elején gyorsan kell futnom, mert ott még vannak emberek, így életerős, vagány gyereknek tűnök, aztán az erdőben összezuhanok. :))))
Ma is toltam egy 11 km-t, 5:15-ös tempóban. Hétvégére megpróbálok 5:10 környékére gyorsulni a félmarcsira. 2011 októbere óta nincs hivatalos félmaratoni eredményem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.02. 09:39:57

@BGy: amikor beérsz gondolj arra, hogy én éppen akkor halok meg a tópartin, és a hátralévő 7 kirin csak a pilótakekszes frissítőpontok motiválnak. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.02. 09:42:52

@rrroka: A Tópartyra egyszer én is elmegyek, nagyon tetszik az állóvizek körbefutása. A Balaton már megvolt, jöhetnek a kisebb halak. :)))) A pilótakex az egyik legjobb frissítéshez, ha jól emlékszem, 1 db 93 kcal.

pannonfunk 2013.04.02. 10:38:56

@rrroka: És vigasztaljon az a tudat is, hogy idén sokkal több, mint 20 percet fogtok rám verni :) azért annak is kell motiválóerőnek lennie, nem? :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.02. 13:02:57

@BGy: akkor augusztus 10, szelidi tó! :) jó esély van rá, hogy megyünk.

@pannonfunk: idén ne versenyezzünk inkább... :) le vagyok harcolva, ma kéne menni futni, mert hülye fejjel kihagytam ategnap délutáni napsütést...

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.04.02. 13:23:12

@rrroka: A Szelidi tónál voltam egyszer gyerekként, át is úsztam. Most szerintem nem megyek, mert 5 millió kilométerre van tőlünk. :))

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.02. 14:46:57

@BGy: tőlünk csak 4 millióra, de így is azt tervezzük hogy egy napot kempingezünk. :)

pannonfunk 2013.04.02. 15:30:19

@rrroka: Ne mondd, mert a végén még vérszemet kapok :P De én is sajna a totális visszafejlődés útján járok, ma 5'35"-ös tempóban mentem 3.5 km-t, és utána meg kellett állnom, mert nem bírtam tovább :( Aztán befejeztem a szigetkörömet, és hazakullogtam, mielőtt a másodikba belevágtam volna. A márciusi futóteljesítményem km-ek szempontjából összehasonlítható a titeitekkel, de most ki kellene átlagolni a tieiteket és nem összeadni, de lehet, hogy a kettőtök minimuma is ver engem... Hát, ez most nem úgy néz ki, hogy egy sikeres futóév lesz, de legalább az Ulrik is bedobta a törölközőt az UB-re, így éppen csapattársat keresünk helyette (ez itt a reklám helye....!!!!)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.02. 19:12:24

@pannonfunk: ez azért van, mert előző két évben lefutottad a következő két évre valót is! :) de majd visszajön a kedv, nem kell ezen aggódni.
Én is elég keveset futok, a heti 3 edzés sosem jön össze max 2. Lemúr Mikinek meg heti 0.75, de fut vele 4:30as terep tizest. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása