A cikk átvéve a Metropol oldaláról.

S. Tóth János 2012-03-06 08:10

Peking előtt Albu­querque-ben edzőtá­borozott...
– Sportszakmai szem­pont­ból kétségkívül ter­vez­he­tőbb volt az éle­tem. Most van egy civil állá­som, 2010 októbere óta a Sza­bolcs-Szatmár-Bereg Me­gyei Rendőr-főkapi­tány­ságon dolgo­zom. Óri­ási köszönettel tartozom a főkapitánynak, mert mi­óta meg­futottam a kva­lifi­ká­ciós szintidőt, mun­ka­idő-­kedvezményt kapok.



Gyaníthatóan nem sok olyan atléta lesz Londonban, aki vérbeli amatőrként indul...
– Nehéz kenyér maratoni futónak lenni. Közép- és hosszútávon telített a piac. A komolyabb pénz­díjakhoz kiemel­kedő produkcióra van szükség.

Jobban jár, ha nem hos­szú­távfutásra adja a fejét...
– Életem egyik jó dönté­se volt, hogy a maratoni futást válasz­tottam. Igaz, itthon ebből nem lehet megélni, de csodás hobbi.

2003-ban berob­bant a nem­zetközi elitbe. Szakma­ilag ott tart-e, ahol e remek kez­dést követően tartania kell?
– Akad hiányérzetem. Volt, hogy jobb ered­ményre szá­míthat­tam, mint ami, rajtam kívül álló okok miatt – sérülés, betegség, időjá­rás – össze­jött. Egy sprinter, ha el­ront egy versenyt, néhány nap múlva javít­hat. Ám két-három mara­toninál többet nem fut az ember egy évben.

Az előző két olimpiáról milyen emlékei vannak?
– Athénban sérülten, „fél lábbal” versenyeztem, Pe­kingben pedig nem értem célba. Akklimatizációs problémáim adódtak, s a párás meleg­ben légzési gondokkal küszködtem. Ezzel együtt is csodás él­mény egy olim­pia.

Peking után tényleg vissza akart vonulni?
– 2009-ben műteni kellett  a sarokcsontomat. A hos­szú rehabilitá­ció alatt el kellett gondolkod­nom a jövő­mön. Így kerültem a rendőrségre. Tavaly má­jusban rá­beszéltek arra, hogy induljak el a prágai ren­dőr maratoni vb-n. Harmadik lettem, s ez ösztön­zött a folytatás­ra.

Aztán tavaly októberben meg­futotta az olim­piai szint­időt. Azóta hány maratonin vett részt?
– Egyen sem. Talán május­ban rajthoz állok, ám in­kább a 15 km-re és a félmaratonikra összpon­tosítok.

Hány kilométer van egy maratoni futó lábában?
– A civil állásom mellett kevesebb időm jut az edzésre. Korábban heti 150-160 km-t futot­tam.

Mire számít Londonban?
– Jó lenne a 2:37 órás kvalifikációs időn belül célba érni. De a maratoni futó mögött akkor is kő­kemény edzésmunka van, ha nincs reális esélye arra, hogy a tíz között végez­zen.

Névjegy

Rakonczai Beáta
Született: 1977. június 25., Nyíregyháza
Klubja: Nyíregyházi VSC
Legjobb eredményei: olimpiai 48. (2004), Houston Maraton-2. (2007), rendőr maratoni vb-3. (2011)
Legjobb maratoni időeredménye: 2:29:54 (2003)

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr904298282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása