Prágai Félmaraton - beszámoló

2009.04.05. 19:40

megjegyzés

Sikerült, de nem úgy, ahogy elterveztem. A Mizuno cipő jól vizsgázott. A végig aszfalton és macskakövön való futást sem érezte meg jobban a lábam, mint a megszokott erdei földutat. Jó a csillapítása a cipőnek! Este éreztem egy kis jóleső izomlázat a combomban, de az kellett is, mert különben nem lett volna nyoma a 21,1 km-nek.

Hogy miért is nem sikerült úgy, ahogy elterveztem? Azért, mert ez a márciusi hétvégi időjárás teljesen kiszámíthatatlan volt. Egy cseh barátom megnézte ott nekem a neten, hogy 9 fok és esős, borongós idő várható. Erre készültem. Délben kezdődött a verseny, reggel még rendesen tudtam kajálni a szállodában. Egy órával a rajt előtt elindultam villamossal és metróval a helyszínre. Az előre jelzett időjárásnak megfelelően öltözve. Két aláöltözet, egy hőzáró réteg és a versenypóló, fejre sapka. Mikor feljöttem a metróból, hétágra sütött a nap. Bemelegítésnél már éreztem, hogy egy "picit" túlöltöztem. Sokan már rövidnadrágban és atlétában voltak. Hajaj!

Rajt után az első km-t 5.20 alatt teljesítettem, de ekkor még nagy volt a helyezkedés és emiatt nem lehetett egy egészségeset lépni. A második km. már 4.40 körüli lett. Sajnos nem mindenhol láttam a km.-t jelző táblát, ezért csak az biztos, hogy az első 5 km 25.03 alatt sikerült. Valahogy így is terveztem. Igenám, de  a 7. km-nél már nagyon melegem volt. Ömlött a víz rólam, de elpárologni nem tudott a felső réteg miatt. Le kell venni, de hogy és mikor? A 10. km-ig húztam, az időm ekkor 50.23. Itt levettem a versenypólót, a felső réteget, a derekamra kötöttem, a pólót vissza, sapkát a gatyába. Innentől éreztem, hogy meg vagyok lőve. Málhás szamárnak éreztem magam. Elkezdett a mozgásom szétesni, ami sajnos pozitív visszacsatolással jár, mert még fáradtabb leszek, mégjobban szétesik a mozgás. Fejben is kezdtem elgyengülni. a 15. km-nél 1:17.50-et mutatott az óra. Ez eddig átlagosan 5.11-es km-k. Sajnos pont 11 másodperccel több, mint a terv. De ekkor már a túlélés volt a cél. Beértem, az időm 1:53.39 lett.

Már keresem a lehetőséget, hol lehetne ezen gyorsan javítani, mert 1:45 körülit szeretnék futni. Talán Siófokon május 17-én!
Sebaj, a lényeg, hogy a Mizuno nagyon jól vizsgázott! Ja, és milyen klassz Adidas technikai felsőt kaptunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr711048129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

málészájú tévésztár 2009.04.07. 14:49:33

szia.

ez ugye a nettó időd lett?

az általad leírt okok miatt vártam én is elég sokáig az átöltözéssel. A rajt előtt jó fél órával már hétágra sütött a nap. Sokan voltak akik kivették a ruhatárból a táskájukat és azt a plusz 1-2 réteget belepakolták. A többség megpróbált minél tovább kivárni. Egyébként vicces, mert nemcsak a verseny előtt, de az azt követő napokon is elég cudar volt az idő. A szervezők nagyon beletrafáltak.

Amúgy a magam részéről jól teljesítettem. A csajok között. Hiába hangsúlyoztam a nevezési lapon, és a telefonban is, hogy kéretik férfiként figyelembe venni, úgy tűnik a hangomban volt valami kellemesen nőies (vagy a keresztnevem zavart be). Mókásan hathatott, mikor rózsaszín F-betűs rajtszámmal, rövid hajjal, és körszakállal megjelentem a rajtvonalnál. A futás viszont rendben volt, az utolsó 3-4 kilométerre már jócskán vissza is vettem a tempóból. Nem a versenyek miatt futok, de így is bő 20-25 perccel a vártnál jobb időt mentem. Tapasztalatszerzésnek mindenesetre jó volt. Azt hiszem a félmaraton engem már csak addig fog motiválni, amíg össze nem jön egy 1.40-en aluli eredmény. Aztán valami más célt kell keresnem.

Amúgy egy kérdés: más is látta a Tankcsapdás Lukács Lacit a futók között, vagy csak nekem káprázott a szemem. A hapsi nagyon hasonlított rá. Nem vagyok valami nagy rajongó, de asszem ő volt az (meg talán a neten is megtaláltam a befutók között). Fekete számozott mezben, és Lukács felirattal tolta. Rajta kívül is sok honfitárs volt ott, amennyire én hallottam. Külön öröm volt azokkal a honi lányokkal találkozni, akik futás közben kocsisokat megszégyenítően káromkodtak. Mondjuk az külön posztot is megérne valahol, hogy jellemzően miért csak magyar embereket hallok külföldön is káromkodni (mert néhány nyelv alapszókészletével azért tisztában vagyok).

Amúgy meg bocs a sok szájtépésért... ;)

Ja és mégy egy: egy néhány mondatos posztban összefoglalhatnád, ha találsz a közeljövőben valami normális versenyt itt-ott az országban. Sokunknak nincs kedve mindig a netet túrni, és talán te belefutsz olyan infóba, ami felett mi elsiklanánk. Például április végén lesz a már több éve megrendezésre kerülő Kossuth staféta Sátoraljaújhely és Sárospatak között. Infót alig találni róla, ami van, az is elég szűkszavú. A helyieken kívül szerintem csak az igazán fanatikusok tudnak róla. Jó 5-6 éve még indultam rajta, akkor egy közel száz (vagy talán annál is több) embert megmozgató, de alapjában véve családias hangulatú esemény volt. Általában tiszteletüket tették nevesebb futók is (pl. Bogár János), akik óriási időket aláztak a mezőnyre. Csak azért mondom mindezt, mert nagyon sok jó futóverseny van az országban anélkül, hogy olyan hírverést kapnának amit megérdemelnek. No de most aztán tényleg befejezem.


>kikapcs

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.04.07. 15:04:47

@málészájú tévésztár: igen, ez a nettó időm, de nagyon gyenge. Engem is az 1.40-1.45-s intervallum motívál.
Megnéztem a neten, az bizony Lukács Laci! 2.04 alatt nyomta le! Meg lehet nézni a rajtszámát, majd a www.marathon-photos.com oldalon a fényképeket róla.
Ennek a sátoraljaújhelyi futásnak utánanézek, érdekel a dolog.
Engem nem is a káromkodások, hanem azok a köpések zavartak, amik szétnézés nélkül hagyták el a tulaj száját. El is hánytam volna magam, ha egy ilyen eltalál.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2009.04.07. 19:26:17

2009. április 26.
Kossuth Staféta

Egyéni és váltó futóverseny Sátoraljaújhely és Sárospatak között.

Rajt: Sátoraljaújhely, Széchenyi tér
Tervezett időpontja: 9: 35
A verseny útvonala: Sátoraljaújhely: Széchenyi tér, Kossuth utca, Pataki út,
A Sárospatakot és Sátoraljaújhelyt összekötő kerékpárút
Sárospatak: Kazinczy utca, Rákóczi utca, Eötvös utca
Szervező: Polgármesteri Hivatal
Nevezési határidő: 2009.április 23. (csütörtök) 16:00 óra
Versenykiírás és nevezési lapok: Sátoraljújhely,Polgármesteri Hivatal - Művelődési Osztály
47/525-105
A versenyzők szállításáról a rendezők gondoskodnak!

www.satoraljaujhely.hu/varos/

málészájú tévésztár 2009.04.08. 12:56:06

@Lemúr Miki: Az a baj, hogy a honlapon kívül nem nagyon hirdetik az eseményt. Bár a honlap sem sokat ér, mert jó másfél hónapja egy mondaton kívül semmit nem találtam az egész hepajról, aztán meg téves infók jelentek meg szintén az újhelyi weblapon (ti. hogy idén fordított lesz az útirány). Ha az elmúlt néhány évben sikerült javítani néhány dolgon a szervezőknek, akkor igencsak hangulatos verseny lesz. Már ha addig nem köszönt be a kánikula. Akkor ugyanis én sztornózom a futásaimat (vagy átállok hajnali etapokra). Beleértve ezt a stafétát is.


@BGY: én verseny vége felé vettem észre csak a köpködősöket. Volt olyan szakasz, hogy szinte jobbra-balra kellett ugrálnia annak, aki nem akart belelépni. Viszont utólag eszembe jutott még egy zavaró tényező: ha valaki a tömeg tempójában ment, akkor is kihúzódott az út valamelyik szélére. Középen is lett volna elég hely, és így nem akadályozta volna azt, aki feszesebb tempót akar menni. Mondjuk miután a "kocafutók" (akik agyonhajtják magukat az első 4-5 kilométeren, aztán meg mentőt kell hívni hozzájuk) lemorzsolódtak, már működött ez a rendszer. Igaz, sokan huszadszorra sem tudják azt felfogni, hogy álljanak a mozgólépcső jobb oldalára, így aki siet, az elférhet mellettük.

potyesz 2009.04.14. 16:37:07

Szep volt BGy, en azert akkor is gratulalok, ha Te nem vagy elegedett magaddal. En szemely szerint most annak orulok, hogy ujra tudok futni, 2 honap gyogyszerezes ugy latszik megtette a hatasat... ja, egyenlore csak futopadon, mert betonon futva 2km es ujra erzem a bal terdem. Megegyszer gratula.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása