2009 összefoglalója

2010.01.02. 10:11

megjegyzés

2009-ben már tudatosan készültem a félmaratonokra. Az elsőt Prágában futottam, három hónapot készültem rá. Úgy gondoltam, ha majdnem minden nap lefutom az akkor szokásos 10 km-t, akkor nagy baj nem lehet a versenyen sem. Kéthetente 16 km. Januárban ezzel a felkészülési módszerrel 138 km-t futottam. Februárban megvettem életem első Mizuno cipőjét és pontosan emlékszem, hogy még aznap hóban toltam egy 4.38 min/km-s 10 km-t. Februárban 93,2 km-t futottam, de itt volt pár nap, amikor egy szusi ebéd miatt szívproblémáim voltak és pihentem egy keveset. Márciusban a prágai félmaratonig 150 km-t teljesítettem, aminek az lett az eredménye, hogy túledzetten mentem a versenyre. A végeredmény 1:53.23 lett. Elég siralmas az előző 1:47.41 után. Ekkor eldöntöttem, nem fogok minden nap 10 km-t futni. Ennek ellenére áprilisban is sikerült 184,2 km-t teljesítenem. Májusban győzött a technika, vettem egy pulzusmérős órát. A legolcsóbbat, hátha nem veszem semmi hasznát. Ekkor a pulzusomra is figyeltem futásnál és az addigi 5 min/km-jeim 5.40 min/km körülire nőttek. Ez egy picit bánatossá tett, mert úgy éreztem, jobb vagyok ennél. A neten több pulzuszónát is találtam, tehát ebben sincs egyelőre egység. Mindezt tudatosan 1 hónapig csináltam. Májusban 196,55 km-t futottam ezzel a módszerrel. Júniusban nyaralni voltunk, Görögországban egy hegy tövében laktunk. Tudom, nem hegy volt, de alföldi gyerek lévén nekem annak tűnt. Ezen edzettem és nagyon tetszett. Szívesen laknék olyan helyen, ahol lehet emelkedőn is edzeni. Olyan izmok "szólaltak" meg a lábamban, amiknek a létezéséről csak sejtésem volt. Júniusban 142, 15 km-t futottam. Július a Hortobágyi Félmaratonnal kezdődött. Mivel 34 fok volt a startnál, ezért akkor a túlélésre játszottam. Félúton homokvihar, majd eső fogadott, ennek ellenére futottam egy ilyenkor elfogadható 1:56.16-ot. Július további felében felhagytam a tudatos pulzusfigyeléssel. Júliusi teljesítményem 134,5 km. Augusztusban már az őszi félmaratonokra készültem, futottam, ahogy a csövön kifér. 5 min/km alatti időket nyomtam. Ezzel augusztusban 112,9 km jött össze. Szeptemberben a Nike Félmaratonon reggel nagyon jó idő fogadott 20-22 Celsius fok volt. Éreztem, itt egy klassz időt lehet futni. Sikerült is, 1:45.16. Ekkor ez volt életem legjobbja, mindezt átlagosan 156 1/min-es pulzussal. Ekkor már nem foglalkoztattak a pulzuszónák, folytattam a felkészülést az ami a csövön kifér jegyében. Szeptemberben 95,1 km-t futottam. A Kassai Félmaratonra kicsit motíválatlanul mentem, mert éreztem, hogy a pesti időeredményem egészen jó lett, nehéz lesz felülmúlni. Kassán egy holtpont ellenére 1:43.09-et futottam. Na, ezt már tényleg nehéz lesz megjavítani. Talán emiatt is, meg érezvén a "profizmust", elkezdtem maratoni távra készülni. Októberben 141, 5 km-t futottam. Kijelöltem három új utat az erdőben. 14, 20 és 25 km. Ezeket futom ezután. Novemberben két hétig taknyos voltam, emiatt csak 60,1 km-t futottam. Október 31-én viszont lefutottam életem első 25 km-ét. Azóta a 14 és 20 km-s köröket váltogatom. Decemberben az elfoglaltságaim ellenére is sikerült 138,6 km-t futni. Egész évben 1606,8 km-t futottam, 138:14 óra alatt. Átlagos távolságom 11,08 km volt és mindenzt átlagosan 5.09 min/km alatt.

2010-ben az átlagos távolságot szeretném 14 km fölé emelni. Ősszel maraton!

Íme néhány grafikon a 2009-s edzésnaplómból.

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr261638804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása