Mi legyen 2011-ben? Mátrabérc?

2010.12.03. 11:05

megjegyzés

Lassan el kellene dönteni, hogy mire készüljek fel a jövő évben. Több fórumon is említettem már, hogy az utcai futóversenyek már nem nagyon hoznak lázba. Egyedül a kassai verseny az, amire el kellene menni, mert már a negyedik lenne, ráadásul 1.47-nél rosszabb időt még nem futottam ott. Ha ügyes vagyok, akkor lassan egy maratont is el kellene ott vállalni. Ami igazán érdekel, az a terepfutás. Bár alföldi legény vagyok, hegyeken nem nagyon tudok edzeni, mégis a Mátrabérc vonz, mint 2011 főeseménye. A Mátrabérc futóverseny és teljesítménytúra is egyben. Kérdés, hogy melyiken érdemes indulni. A futóversenyen 10 óra a szintidő, ami a rendezők szerint csak futással érhető el. A teljesítménytúra szintideje 13 óra, a futás itt sincs tiltva. Tehát először talán a teljesítménytúrán kellene egy futópróbát tartani és csak 2012-ben nekiveselkedni a tényleges futásnak, akkor már a pálya ismeretében.

Hogyan készüljek erre? A hosszútávú futásokkal az edzettségemet növelhetem. Az izmaimat, amik a hegyre felfutáshoz kellenek lépcsőzéssel, felüljárókon való futkározással erősíthetem. A Tokaji hegy nincs messze oda is ki kellene menni havonta 1-2 alkalommal. Mentális felkészülésre is szükség lehet, mert tuti, hogy egy idő után teljesen egyedül kell majd a bérceken futkároznom. Ez utóbbit jól bírom, eddigi két terep félmaratonomon tetszett is, hogy csak én és az erdő álltunk egymással szemben. :) Szóval elkezdem a felkészülést. A terveim az alábbiak:

- Fogyni legalább 6-7 kg-ot

- Felsőtestre izmosodni

- Combot erősíteni

- Végre 26 km-nél többet futni. :)

Szerző: BGy

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr312490207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Navixaf · http://ennyirefutja.blog.hu 2010.12.04. 17:55:09

Ja kérem, akinek már megvolt az Ultrabalaton...
:-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.12.04. 20:43:41

@Navixaf: Hű, az Ultrabalatont tényleg kihagytam, jó, hogy szólsz!:))

HelloJozsi 2010.12.06. 12:34:34

Menj neki a futótávnak szerintem.
Én egy ilyen vacillálás miatt nem csináltam meg a Kainach Bergmaratont, csak túrában, aztán kiderült, hogy simán belefértem a szintidőbe.
(Egyébként azt is ajánlom, gyönyörű a táj és nem lépnek egymás lábára a népek)

bellone 2010.12.08. 14:57:52

Szia Bgy! A MB ttúrát és a futóversenyt jövőre már külön tartják, két hét eltéréssel. A futóverseny valamivel hosszabb is lesz.

Nem vagyok rutinos, csak egyszer voltam, de amit mérlegelni érdemes:
A futóversenyen eltéveszthetetlen a pályakijelölés (szalag+festéknyilak végig a talajon), a túrán valamennyire kell tájékozódni. Az útvonaltévesztéstől hihetetlen módon le tud (fejben) amortizálódni az ember, ekkora távon ez is lényeges lehet.
Kérdés, hogy a trailen hány frissítőállomás lesz. Idén 3 volt (Kékes, Galya, Mkeresztes), de beszélték, hogy már az is sok.
A ttúra frissítőpontjai viszont nem a futókra vannak kihegyezve, nem adnak pl. izót, csak vizet.
A futóversenyen, a külön rendezés miatt, senkit nem kell kerülgetni és sportidentes az időmérés.
A futóverseny jóval drágább, de a befutócsomagban idén emblémázott technikai pólót és névre szóló üveg bort adtak(4 féle borból lehetett választani, amit aztán felcímkéztek, rákerült a név, és a teljesítés ideje is). A túra teljesítéséért oklevél és kitűző jár.
A ttúra szintidejét reggel 06:00-kor indítják, a trailen 09:00 órakor van tömegrajt. Nem mindegy hogy a verseny előtt hol tud aludni az ember, és az sem mindegy hogyan.
A ttúrának vannak rövidebb variánsai, ugyanazon az útvonalon. Kékesről, ill. Galyatetőről indulnak.
A futóverseny esetében még több részlet nincs tisztázva (rajt pontos helye, váltófutás, babatáv, az említett frissítők stb), ezért ezt érdemes megvárni.

Most hirtelen ennyi. Ha van kérdésed, szívesen segítek amiben tudok. Üdv!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.12.10. 10:46:00

@bellone: hű, elég részletes leírást adtál, köszi! Legalább februárig tudok gondolkodni rajta. Elég nagy kihívásnak tartom a Mátrabércet, egy picit tartok is tőle, nagy falat lehet. Emiatt egyelőre a teljesítménytúrát nézegetem, de még messze van. Vagy nem? :)))

bellone 2010.12.10. 12:37:12

Szerintem nincs már túl messze. Az idei legalábbis kétszer olyan távol lesz lassan...:)Tényleg nagy falat, megérdemli a tiszteletet. Engem alaposan megleckéztetett, de sokat tanultam belőle.

A túrától/futóversenytől függetlenül javaslom, hogy előtte indulj el egy két hegyes túrán és/vagy ultratrail versenyen. Mátrában elég sok ttúra van (pl.: Téli Mátra, Mátrahegy), a MBtrail pedig a Terep Ultra Kupa eseményeibe illeszkedik, érdemes lehet kipróbálni a "felvezető" eseményeket is, csak a hangulat miatt.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása