Maraton ősszel?

2011.07.06. 11:51

megjegyzés

Nem az idén kezdett el foglalkoztatni a maratoni futás gondolata. Már "sportkarrierem" elején felmerült bennem, hogy ez a cél. De mikor? Első félmaratonomat 2008-ban futottam Kassán, és utána úgy éreztem, hogy 2009-ben már maratont tolok ugyanazon a pályán. Mégsem tettem meg. Minden félmaratoni táv után úgy éreztem, hogy még egyszer ennyit nem bírnék futni. Mindenki azt mondja, hogy a maraton nem két félmaraton és 30 km után kezdődik el igazából. Ez az utóbbi mondat két éve pörög a fejemben és riaszt vissza attól, hogy benevezzek a maratoni távra.

Ehelyett a terepfutásra helyeztem a hangsúlyt és az nagyon tetszik. Ózdon le is futottunk/gyalogoltunk 42 km-t a hegyen, de azt nem is futásnak könyveltem el az edzésnaplómban. Tavaly Gabi futrinka futotta le a maratont, amit azóta megismételt már, tehát nem véletlenül sikerült neki. Ági futrinka az idei Budapest Maratont tervezi teljesíteni, nekem sem kellene lemaradnom és legalább be tudnék számolni arról, milyen Mizuno Wave Rider-ben maratont futni. Múlt héten az erdőben találkoztam egy ismerősömmel, akivel együtt hódítottuk meg három éve a kassai félmaratont és említette, mi lenne, ha a maratonra neveznénk. Szóval több helyről is jön az inspiráció. Meg kellene próbálni. Amitől félek, hogy nem ismerem a szervezetem reakcióit 25 km felett. Ezt megtudni csak úgy lehet, ha kipróbálom. El is határoztam, hogy a hétvégén futok 30 km-t. "Sajnos" kánikulát ígérnek aznapra, de ha reggel hétkor elindulok, akkor még megúszom az igazán meleget. A frissítést kell megoldanom, de bízok az utcai kutakban. Az útvonal már megvan, szerencsére kerékpárutak vannak majdnem mindenhol, a végén pedig erdei út 3 km hosszan. Ígérem, hogy beszámolok majd az első 30 km-s futásomról.

Szerző: BGy

9 komment

Címkék: maraton mizuno

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr623044095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2011.07.06. 19:58:42

Sokan túlagyalják ezt a maraton-dolgot, pl. rrróka cimborám, aki sok önmarcangolás után végül gyönyörű, 4 órán belüli idővel teljesítette tavaly az első maratonját.

Úgy látom, te is beleesel ebbe a csapdába. :) Eddigi beszámolóidat olvasva biztos vagyok benne, hogy menni fog, csak el kell indulni és szép, biztonságos tempóban végigtolni. És nem állni meg, csak a finisben. :) Olyan tartalékok vannak az emberben, hogy nem is sejti. Hajrá!

HelloJozsi 2011.07.06. 23:25:13

A kérdés az, hogy "csak" le akarod futni vagy jó eredménnyel akarod lefutni.

Ha pusztán a teljesítés a cél, akkor tényleg nem kell túlaggódni. Kényelmes tempó, minden frissítőponton séta vagy akár egy kis ácsorgás és természetesen frissítés. Ebben a műfajban a Bébielefántok verhetetlenek. Egyes csapatagjaink minden célzatos felkészülés nélkül, hirtelen ötlettől vezérelve is futottak már maratonokat nem egyszer. :)
(pl. én is, bár nem én vagyok a műfaj mestere)

Szóval no para!

Persze, ha igazán jót akarsz menni, akkor azért nem árt némi tervszerű felkészülés :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.07. 07:48:50

@Lemúr Miki: @NJoco: szeretném úgy lefutni a maratont, hogy nem sétálok bele. 4:15 körüli időt már elfogadnék, mert az 6 perces ezreket jelent egy kis megborulással. A hétvégi 30 km-s próbám után döntök és még aznap nevezek a kassai megmérettetés fél-, vagy egész maratoni távjára. Már csak kettőt kell aludni. Bár a Futrinkák csapatának többi tagja Budapesten lesz a maratonon, de nálunk Kassa már hagyomány, ráadásul közelebb is van és tudunk vendégségben aludni. Ott vettem az első gitáromat, ott futottam az első félmaratonomat, ott láttam először Rákóczi sírját. :))) Ja, meg ott van ilyenkor Mizuno cipő kiárusítás a tavalyi modellekből. Nyomós érv!
Különösebb edzéstervem nincs, csak annyi, hogy 5-6 alkalommal fussak addig 30-35 km-t. Hétközben csak 10-12 km-re van időm. De azt gyors tempóban akarom.

HelloJozsi 2011.07.07. 08:38:07

@BGy: 4:15 az szerintem simán abszolválható, már amennyire ki tudom olvasni a soraid között, hogy kb miket futsz.
A belesétálás nem szégyen, szerintem okosabb a frissítéseknél belesétálni. Rengeteget lehet regenerálódni, sokkal többet ér szerintem, mint az az 1-2 perc amit veszítesz vele a teljes távon.
Legalábbis nekem ez a tapasztalatom, de persze nem vagyunk egyformák.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.08. 19:05:15

@csiripiszli12: Köszi! Vasárnap délután meg is írom a tapasztalataimat az első 30 km-ről.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.08. 19:07:02

@BGy: Kíváncsian várom!

Kár, hogy nem szombaton futsz, gondolnánk rád a Köcsögökkel :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.07.08. 19:08:40

@csiripiszli12: holnap reggel hétkor kezdem a futást, csak vasárnap délután lesz időm megírni a tapasztalatokat. :)) A Tatai tó gyönyörű, potenciális futóterep.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.08. 19:15:11

@BGy: Melyik nap is megyünk Tatára? Ja, jól belekavarodtam, akkor mégis ha vasárnap futottál volna, akkor tudtunk volna allköcsögöstül rád gondolni :) Így max. külön-külön :)

Még nem futottam Tatán, kíváncsi vagyok, milyen lesz, csak átutazóban voltam ott eddig. Biztos szép lesz :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása