Nyíregyházi futóhírek

2011.11.22. 16:41

megjegyzés

Kis csapatunk nyíregyházi illetőségű, de eddig meg sem fordult a fejemben, hogy környéki futóhíreket osszak meg. Futásaim alkalmával többször is találkoztam egy láthatóan profi futómúlttal rendelkező lánnyal. Harmadik alkalommal esett le, hogy egy kétszeres olimpikonnal, Rakonczai Beával szoktam találkozni. Nem írom, hogy szoktam futni, mert ő futómozgással halad, én pedig valami egyéni mozgáskoordinációt fejlesztettem ki, amiből nem bírok kilépni. Tavaly májusban olvastam a helyi újságban, hogy Beáta szögre akasztja versenycipőjét. A november legelső híre pedig az, hogy teljesítette a londoni olimpia szintidejét Frankfurtban! Gratulálunk neki!

Íme a Kelet-Magyarországban megjelent cikk:

Augusztusban a tiszaújvárosi Triatlon nagyhét alkalmából rendezett harmadmaratonin (14 km) az első helyen zárt, míg szeptemberben a Zürich melletti Uster hagyományos félmaratoniján ért hatodikként célba. Az igazán nagy durranást az október, ennek is utolsó szombatja hozta. Ekkor rendezték Frankfurtban a szakmában jegyzett maratonit, amely sokaknak vált emlékezetessé.

A férfiaknál mindössze három másodperc hiányzott a világcsúcshoz, a nőknél pedig versenyrekord született. Mégis Rakonczai Bea volt a legboldogabbak egyike, neki most nyerő volt a huszonegy. Az NYVSC versenyzője huszonegyedikként ért célba, ám ettől fontosabb, hogy a londoni olimpa A-szintjét jelentő 2:37:00-s időn belül.

– Nehéz volt – kezdte visszapillantását a versenyre Rakonczai Bea kedden délelőtt, még álmosan, hiszen csak aznap hajnalban ért haza Frankfurtból. Az időjárás nem volt rossz, összességében jó volt. Vasárnap hajnalban ugyan esett az eső, emiatt a rajtnál és a táv első részén párás volt a levegő, felhős az ég, viszont nem volt hideg. Az elsődleges célom a szintidő teljesítése volt, ezért az elején arra figyeltem, hogy ne fussak el nagyon a tömeggel, ne vigyen el a hév.

– Ez sikerült is, és jó tempóban haladtam – folytatta az NYVSC versenyzője. – Olyan 35 kilométertől már gyakorlatilag egyedül futottam, időnként sikerült rövidebb ideig férfiakkal futni. A cél egy sportcsarnokban volt, itt mintegy száz méter várt még ránk. A célvonal fölött található órát próbáltam kontrolálni, de a legfontosabb az volt, hogy az utolsó méterekig hajrázzak és szintidőn belül érjek célba.

– Csak a célba érkezés után „könnyebültem” meg, hogy sikerült teljesíteni a tervet. Természetesen boldog vagyok, hogy munka mellett értem el ezt az eredményt, és Athén, valamint Peking után a harmadik olimpiára teljesítettem az A-szintet – így Rakonczai Bea.

Hárman indulhatnak

Londonban három A-szintet elérő női versenyző indulhat a maratoni távon. Rakonczai mellett Kálovics Anikó is teljesítette ezt, így ketten már ott lehetnek.

Frankfurt Maraton, eredmények

Férfiak: 1. Wilson Kipsang (kenyai, 2:03:41), 2. Levy Matebo (kenyai, 2:05:15), 3. Albert Matebor (kenyai, 2:05:23). 

Nők:1. Mamitu Daska (etióp, 2:21:57), 2. Agnes Kiprop (kenyai, 2:23:52), 3. Flomena Chepchirchir (kenyai, 2:24:19), …15. Kálovics Anikó (Haladás VSE, 2:33:57), … 21. Rakonczai Bea (NYVSC, 2:36:53). A nőknél az olimpiaii szintidő: 2:37:00.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr83403796

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 2013.04.24. 12:15:43

ha ha ha Deutschland

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása