Ultrabalaton 2010 - II. rész

2010.06.23. 13:50

megjegyzés

Mivel mi Helemburgissal nem voltunk ott a rajtnál, ezért erről semmilyen információm nincs. Mi keményen autóztunk Pécselyre, ahol én váltottam Zsolát. Könnyen odataláltunk, a navigációban Pákó igazított útba bennünket. A váltóponton már nagy volt a nyüzsgés, mi elbeszélgettünk az RTL-klubos Hujder Zoltánnal, megtekintettük azt a kütyüt, amibe a dugókát kell dugni. Ekkor már nagyon sütött a Nap, de meleg nem volt. A mezőnyt 10 órakkor indították, és 10.37-kor, már előttünk suhantak el. Hegyre fel 10,5 km, 37 perc alatt! Egy picit meglepődtem. Nem kispályás csávók tolják itt, úgy tűnik. 10.48 körül jött Szaszit a bringával, hogy Zsola mindjárt ideér, készüljek. 10.49-re ott is volt, dugott a dugókával, ideadta és én már "rohantam" is tovább. Még lepörgettem a fejemben, hogy a kocsikulcsot vajon odaadtam-e Helemburgisnak. Nálam nem volt, úgyhogy igen. Nagyon óvatosan kezdtem, mert tudtam, hogy 130 m szintes terep vár rám. Ehhez nem vagyok szokva. A falu kacskaringós volt, elég hamar kiértünk belőle. Szaszit is utolért, elkezdődött számomra is az UB. Egy picike lejtővel indult a szakaszom, majd teljesen bedurvult. Az alábbi ábrán jól látszik a szint, amit a zölddel kitöltött görbe ábrázol, a fenti görbe a szívfrekvenciám. Mindkettőt überfasza órám rögzítette. :) A szívritmus skálája baloldalt, a szintté jobboldalon található.

 Mire felértünk a csúcsra, addigra egészen elfáradtam. Leízzadtam, a combomat éreztem és a pulzusom is az egekben volt. Az utolsó negyedóra már lejtett, ebből 10 percet pihentem, 5 percet pedig gyorsabb tempóra váltottam, hogy ne rajtam ússzon el a győzelem. Így is a leglassabb futó lettem a csapatban. :) Beértem Dörgicsére 49.39 alatt. A táv 8.9 km volt. Elég gyenge tempó... A befutónál már Zsola úgy várt, mint aki nem futott egy órája 10,5 km-t. Zsolaminátor. Szaszit kísérte ismét Zsolát, úgyhogy én Helemburgissal újra kocsiba pattantam és Pákó GPS-es kíséretével átszáguldottunk Zánka külső részére. Zsolában nem csalódtunk, nagyon hamar odaért. Ezen a ponton Szaszit váltotta Zsolát, én meg Szaszitot a bringán. Nem tudtam, mi hiányzik még nekem. Szaszit elkezdte gyűrni a kilómétereket, amikor én még a pedált keresgettem a bringán. Szerencsére rikító pólóban voltunk, nehéz lett volna szemelőltéveszteni. Rögtön feltűnt, hogy nem mostanában kezdte a futást, mert 4 perces ezrekkel nyitott és végig itt tartotta a tempót. Az első emelkedőnél le is maradtam, mert nem tudtam, hogy kell visszaváltani a biciklin, így sikerült nagyobb áttételre kapcsolnom, azaz csökkent az esélyem, hogy könnyedén feltekerek az aktuális dombra. Kiálltam a nyeregből és éppen fel bírtam menni a hegyre. Menetközben még egy másik bringás kísérőnek is szóltam, aki kínlódott, hogy ő sem tud visszaváltani? Ő visszaváltott, egyszerűen csak gyenge volt. :))) Szaszit szakasza elég hamar végetért, de nem azért, mert rövid volt, hanem mert nagyon gyorsan futott. A következő váltóponton Helemburgis már izgatottan várt, elszántság tükröződött a szemében. Zenehallgatással szemellenzőt vett magára, hogy ezzel a képzavarral éljek, hogy semmi ne gátolja a teljes koncentrációjában. Izmai megfeszültek és kilőtt a starthelyről. :) Bringával mentem mellette, szóltam hozzá, de nem hallott mindent, mert a zene elnyomta baritonomat, vagy csak nem akarta meghallani. Felvett egy nagyon gyors utazósebességet, amiből nem is engedett az út során. Társalgásunk leszűkült annyira, hogy "izó", "m-m" (ez a köszi, vagy a danke kiejtése koncentrálás közben). Előzgetett is, ellenfeleit "bite" varázsszóval kényszerítette félre az útból. Közeledtünk a váltóponthoz, ahol Félix várt bennünket, szerencsére megérkezett. Még egyszer eljátszottuk az "izó", "m-m" párbeszédet és be is értünk. A dugókás emberke nem volt kéznél, ezért Helemburgis ekkor már ízes, célratörő kérdéssel és egyben lebaszással kereste meg a dugóka anyarészét. Folytatás következik...

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr422103785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.06.23. 20:21:38

Szórakozol velünk? Mi ez, Barátok Közt? Már teljesen beleéltem magam,... erre megint vége. Légy szíves fejezd be még ma! :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.24. 08:16:39

Igyekszem-igyekszem, de ma sem leszek sokat gépközelben. Még a héten meglesz! :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.24. 16:43:50

mér, hova kolbászol ilyenkor a dugókás ember?!

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.24. 16:47:37

@rrroka: ott volt a dugókás néni, de Helemburgis sporttárs akkora fordulatszámon volt, hogy lenyűgözte a nénit és az nem a dugókázásra koncentrált. :) Utána elnézést kértek egymástól.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.06.24. 16:55:14

@BGy: egyébként mire való a dugóka?

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.24. 16:59:31

Minden váltó, vagy frissítőponton volt egy tenyérnyi szerkezet, amibe bele kellett dugni egy nálunk lévő, fél toll méretű ketyerét, a dugókát. A dugókára ilyenkor ráíródott elektronikusan, hogy mikor jártál ott. Régen ezt talán lyukasztással oldották meg, vagy időpecséttel, de ma már azt is timestampnek híjják.

bellone 2010.06.26. 12:03:43

@rrroka: A tájfutók már régóta használják, karton helyett, hivatalos neve Sportident. (Régen a kartonon kellett igazolni, hogy megfogtad a kijelölt pontokat, a megfelelő sorszámozott rovatban egyedi mintát lukasztottál, vagy különböző színű zsírkrétával húztál egy-egy vonalat.) Különbség viszont, hogy a (dugókás)doboz a bója állványára van rögzítve és nincs szükség dugókás emberre, az erdőben ritkán fordulnak elő lopások...:)

mtfsz.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=114
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása