Maratonra készülünk

2011.11.08. 16:22

megjegyzés

Legutóbbi kassai félmaratonom utolsó száz méterén megfogadtam, hogy soha nem futok maratont. Az elvek olyanok, mint a bélgázok, addig tartja őket az ember, amíg bírja. Eddig bírtam. Kis csapatom rövid unszolása után neveztünk a Bécsi Maratonra. Be is fizettük, áprilisban mind a hárman ott fogunk toporogni a startvonalnál a Reichsbrücke tövében. Kettőnknek "Erste" felirat a hátán.  Ez nem a szponzor neve, hanem az első teljesítők "billogja". A pálya fele már ismerős lesz, mert 2010-ben itt egy félmaratont már futottam.

A csapatunkban Gabi már többszörös maratonista, Ági egész évben az októberi  budapesti maratonra készült, de a verseny napján a helyszínen nehéz döntést hozva nem indult. Lázas volt éjszaka és hajnalban is. Gabi 4:15-ös ragyogó idejével egyéni csúcsot futott. Ne irigyeljük tőle az eredményt, mert edzésnaplójába kukkantva látjuk, hogy ebben az évben 2000 km fölött futott. Megdolgozott érte. El is érkeztünk a lényeghez, amiért elkezdtem írni ezt a bejegyzést. A maratoni felkészülésről szeretnék szólni pár szót.

Nem mostanában kezdtem el futással foglalkozó fórumokat, blogokat olvasni. Már a félmaratoni felkészülés időszakában is foglalkoztatott a gondolat, vajon van-e általános recept arra, hogy mi, amatőr futók egy szép időn belül célba érjünk anélkül, hogy belesétálnánk, megborulnánk. Ez az idő nekem a 4:00-4:30 intervallum. Ebbe az 5.41 - 6.23 -as ezrekkel lehet beérni. Ez a célom. Lehet-e egy időeredmény cél az első maratonon, vagy inkább a teljesítést tűzzük ki magunk elé. Ne legyünk egybitesek! A teljesítés a cél, de egy vállalható időn belül. A teljesítés nálam azt jelenti, hogy megállás, séta nélkül, futómozgással végig. Ez nálam szétcsúszott állapotban is megy 6.30-on belül. Akkor ezeknek az ismeretében hogyan készüljek? A sok napló, bejegyzés elolvasása után úgy döntöttem, hogy a szervezetemet a négyórás megterhelésekhez fogom szoktatni. Szeretnék kéthetente 3-3,5 órát futni 6 perces ezrekkel. Edzés után megnézem, ez távolságban mit jelent. Hétközben maximum 10-15 km-ekre van időm. A versenyig persze két-három esetben 35 km-be bele szeretnék kóstolni, meg akarom ismerni a világot harmincon túl is. Még huszonvalahány hét van a versenyig, ez a jelenlegi álláspontom a felkészülést illetően, nem zárom ki, hogy változtatni fogok rajta. Ja, és még fogynom is kellene, legalább 5 kg-ot. Nem visz rá a lélek. :)

Reményeim szerint Gabi és Ági is megosztja velünk felkészülésük részleteit!

Szerző: BGy

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mizuno.blog.hu/api/trackback/id/tr803363762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.09. 12:19:55

Szerintem jó ötlet, hogy inkább a hosszú futásokat preferáld, és ne annyira a sebességet nézd. Ha elegendő hosszút futsz, a szervezeted hozzászokik a terheléshez, és a maraton se fog sokkal lassabban menni a normál tempódnál. Nekem az a tapasztalatom, hogy jobban jársz, ha néhány 30+-ost is beiktatsz, annak ellenére, hogy sokan azt mondják, hogy nem kell 30k fölött futni a maratoni készülésnél.

iramszarvas 2011.11.09. 12:53:56

Én a helyetted inkább félmaratonokkal edzenék a hétvégén (különösen, ha Kassán még az is kihívást jelentett!), és ezt a verseny előtti hetekben tornáznám fel kb. 36 km-ig, mondjuk úgy, hogy minden hétvégén 1-2 km-rel növelném.

Alapjában inkább azt mondanám, hogy aki nagyon megszenvedi a félmaratont, az ne akarjon még maratont futni, de mivel még fél év van hátra, és azalatt rengeteget lehet fejlődni, inkább csak annyit mondanék, hogy hajrá!

gafmon 2011.11.09. 15:33:11

Gratulálok az elhatározáshoz! Sérülésmentes felkészülést kívánok! Sokan írták, hogy 30 felett jön a holtpont. Szerintem is jó ötlet versenyig a 35-be is belekóstolni.Hajrá!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.09. 16:15:36

@iramszarvas: igazad van, aki a félmarcsin szenved, még ne induljon maratonon. Azt kihagytam a bejegyzésből, hogy 13-14 félmaraton van már mögöttem, köztük terep is. A kassain azért kínlódtam, mert felkészületlenül vágtam neki, de így is sikerült 1:55 körülre beérni.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.09. 21:20:43

Hajrá, jó felkészülést nektek! :)

Bécsbe én is tervezek menni, félmaratonra, de még nem neveztem :)

iramszarvas 2011.11.10. 08:43:13

@BGy: Így már kicsit más a leányzó fekvése. Jó felkészülést!

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.10. 09:05:23

@csiripiszli12: gyere, itt igazi élményfutást lehet csinálni, látnivaló is akad bőven. Olyan érdektelen dolgok, mint Schönbrunn, Opera, Parlament, a körút (ring), Városháza.:)) Előtte az Expón a Hervis Flohmarkt (bolhapiac) olcsó cuccai között lehet kotorászni. 5-10 eurós technikai felsők, 50 eurós cipők. Már alig várom!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.10. 12:00:45

@BGy: Ó, ez de jól hangzik! :)) A siófoki félmaraton után nevezek majd :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása